Linglong GreenMax CrossWeather AS är ett nytt sommardäck med M+S-beteckning. Vid designen av däcket har man beaktat det kalla och blötsnöiga nordiska vädret tidigt på våren och de varierande och utmanande väderleksförhållandena på senhösten.

Man kan byta till CrossWeather-sommardäck tidigare än ett vanligt sommardäck redan i början av våren, även om vädret ännu skulle vara kallt och tillfälliga snöbyar skulle försvåra trafiken. Man kan också köra tryggt med däcket längre in på senhösten utan att behöva byta till vinterdäck.

”Linglong GreenMax CrossWeather -däcket klarar sig i svåra nordiska väderleksförhållanden under den kalla tidiga våren, den regniga sommaren och den kyliga hösten. Det är ett sommardäck med M+S-beteckning. Detta betyder att däcket är ett nordiskt sommardäck. I däcket kombineras sommar- och vinterdäckets egenskaper – även om det gäller ett hundraprocentigt sommardäck”, säger representanten för Linglong-däckens importör Jukka Heiskanen från tyrelia.com.

Tack vare M+S-beteckningen lämpar sig Linglong GreenMax Cross Weather -sommardäcket för vinterlika förhållanden på våren, sommaren och hösten. Däcket har en speciell gummiblandning som tål kallt och som har ett bättre grepp i kyligt väder än ett normalt sommardäck.

”Den obestridliga fördelen med CrossWeather är att det erbjuder bekymmerfrihet för bilister. Nu behöver inte bilisterna vara bland de första att köa när sommardäck- eller vinterdäcksäsongen börjar. De kan byta sina däck när de själv vill. Det är onödigt att förstöra vinterdäcken på de isfria vägarna på våren och hösten”, fortsätter Heiskanen.

www.tyrelia.com