I reklamfilmen för nya Volvo V90 Cross Country, som släpptes i förra veckan, visar Volvo upp sin filosofiska sida.  Till sin hjälp har man nämligen tagit den brittiske zenfilosofen Alan Watts genom att använda hans kända tal ”Live Fully Now” från 1959 som ett ledmotiv till filmen.

Lanseringskampanjen knyter an till en internationell undersökning gjord av Volvo Cars  som visar att mer  än var fjärde svensk har svårt att sätta sina fritidsintressen främst. Det är mest av alla deltagande länder i undersökningen.

– Det är tydligt att många, både i Sverige och utomlands, skulle vilja kunna prioritera annorlunda och ägna mer tid åt utomhusaktiviteter. Kanske identifierade man sig tidigare med ett stort intresse, som fotografering, skidåkning eller löpning, saker som sedan valts bort när karriären tagit fart. Kampanjen vill påminna om att återknyta till de saker vi en gång älskade och prioriterade. Och vi tycker att V90 Cross Country är den perfekta bilen för att söka äventyret utomhus, säger marknadschefen Per Carleö i ett pressmeddelande.

Volvo Cars