Enligt läsarna av flera stora biltidningar i Tyskland är bilvårdsprodukterna från Liqui Moly näst bäst i sin klass – det är ett mycket bra utgångläge för att ta sig ända till toppen. För att lyckas med detta har företaget gett hela sortimentet ett ansiktslyft. Tonvikten lades framför allt på polityrprodukter. De nya formlerna är lättare att bearbeta, beständigare mot väderpåverkan och lämpar sig utmärkt för moderna lacker.

Samtliga bilvårdsprodukter har fått helt nya etiketter med ett vägledningssystem i färg. Systemet är uppdelat i åtta färger: röd för lackvård, orange för dukar och svampar, gul för plastvårdsprodukter, grön för produkter för kupéutrymmet, blå för glasvård, violett för rengöring av tak. Produkter för fälgar och krom har grå etiketter och gummivård har svarta.

– Den nya designen ska få våra produkter att sticka ut mer i hyllan och samtidigt hjälpa kunderna att välja rätt artikel, förklarar Peter Baumann, marknadsföringschef hos Liqui Moly. Därför har produktnamnen fått en större storlek och produkterna har försetts med fler instruktioner i form av piktogram. Med denna relaunch vill vi understryka vår kompetens inom bilvård, säger han.

Även på detta område har företaget gjort sig ett namn och har samlat på sig expertis under ett helt årtionde, precis som för smörjmedel och tillsatser. Liqui Moly är ett av få företag att erbjuda ett heltäckande produktsortiment – med allt från motoroljor och tillsatser, bromsrengöring och glasreparation, handtvättpasta och oljefläcksborttagning till just polityr och fälgrengöringsmedel. Företaget erbjuder alla produkter under samma tak och står som varumärke för det tekniska och optiska värdebevarandet av fordon.

I Sverige distribueras Liqui Moly av KG Knutsson och kan köpas hos bland annat Autoexperten.

www.liqui-moly.se