Ökad produktivitet är själva kärnan i varje stycke teknologi som DuPont Refinish utvecklar för eftermarknaden – och det DuPont-patenterade ValueShade konceptet utgör inget undantag.

ValueShade konceptet fungerar med varje topplackskulör med tre olika nyanser från vitt, grått och svart – dessa blandas i olika förhållanden och ger då ytterligare fyra olika nyanser i grått – detta för att optimera topplackens täckförmåga och därmed sänka färgförbrukningen. Men det är inte så enkelt att förstå hur övertygande ValueShade konceptet är, om man inte sett hur det fungerar i verkligheten. För att hjälpa verkstäderna att inse hur effektivt ValueShade är, lanserar nu DuPont Refinish sitt uppdaterade praktiska säljverktyg.

Det lilla enkla hjälpmedlet visar fyra olika grundfärgskulörer med en genomskinlig, färgad plastfilm över, som är belagd med DuPont Refinish lack och representerar baslacken. Drar man denna film tillbaka, kan det vid första anblicken se ut som om den ljusare grundfärgen, eller den grundfärg vars kulör liknar baslacken, skulle vara den bästa. Men när man lägger ner filmen så ser man genast att ValueShade-grundfärgen helt försvinner och att alla de tre andra fortfarande lyser igenom.

Linda Van Calster, chef för marknadskommunikation inom DuPont Refinish EMEA, säger: “ValueShade-grundfärgsteknologin är ett enkelt och produktivt sätt för verkstäder att åstadkomma perfekt täckning med minsta antal skikt. Men det kan vara svårt att få verkstäderna att inse hur effektivt det här konceptet verkligen är. Det här uppdaterade, beprövade säljverktyget kommer att åstadkomma just det.”

För verkstäder som använder ValueShade är detta koncept helt säkert tack vare att korrekt ValueShade för varje topplack visas i receptet.

För mer information om DuPont™ ValueShade och det nya säljverktyget, kontakta närmaste DuPont Refinish återförsäljare eller gå in på www.dupontrefinish.se.