RepXpert, en internetportal för professionella verkstäder, graderas nu upp och integreras samtidigt med diagnosverktyget VDO ContiSys DSI. Därmed kan verkstadstekniker inom alla fordonsklasser snabbt och enkelt hitta all serviceinformation direkt i diagnosverktyget, vilket gör arbetet enklare och effektivare.

Användarna av bildiagnosverktyget VDO ContiSys DSI har nu fri och direkt tillgång till internetportalen RepXpert. Portalen täcker fem kompetensområden: motordelar, drivlina, serviceplanering, chassiteknik och verktyg. Fordonstekniker kan snabbt identifiera rätt reservdelar, hitta reparationshandböcker samt se instruktioner om hur man installerar nya komponenter.

– Att integrera RepXpert direkt i ett diagnosverktyg är ett direkt svar på servicemarknadens önskemål. Nu finns all data och viktig serviceinformation samlad på ett och samma ställe, vilket underlättar såväl verkstädernas planering som själva genomförandet av servicen, säger Mikael Lyckberg, Sales Manager Scandinavia på Schaeffler Automotive Aftermarket.

Diagnosverktyget VDO ContiSys DSI används av många fordonsverkstäder och serviceanläggningar världen över. Här finns bland annat alltid uppdaterad information om olika bilmodeller, fordonssystem, komponenter, tester och mycket annat. Internetportalen RepXpert har drygt 100 000 registrerade användare världen över.

Efter att RepXpert har integrerats i VDO ContiSys är nästa utvecklingsfas i portalen att förstärka katalogtillgång och kompatibilitet mellan användarkonton. På så sätt ska navigeringen bli enklare och mer användarvänlig.

Portalen uppdateras dagligen och finns tillgänglig på åtta olika språk.