Under 2011 ökade Mitsubishi försäljningen av personbilar med 8,5 procent i Sverige. Ökningen beror bland annat på att Mitsubishi införde åtta års garanti på alla personbilar under 2011, vilket är Sveriges längsta garanti vid köp av en ny bil.

Målet för 2012 är att öka försäljningen med 10 procent i Sverige. Den svenska personbilsmarknaden ökade totalt med 5,3 procent under 2011.

– Under 2011 ökade vi mer än vad marknaden ökade. För 2012 har vi satt upp ett mer utmanande mål, att öka med ytterligare 10 procent, på en vikande marknad. Vi tror att full utväxling av vår åtta-års garanti, lanseringar av två nya modeller och ett starkt samarbete med vår återförsäljarkår kommer att bidra till att vi når vår målsättning, säger Thomas Holm, vd för Mitsubishi Motors i Sverige.

Mitsubishi i Sverige-topp
När Sveriges bilåterförsäljare betygsatte Sveriges alla generalagenter under hösten 2011 lade Mitsubishi beslag på silverplatsen. En rejäl förbättring jämfört med åttonde plats 2010. Bakom förbättringen ligger ett långsiktigt förändringsarbete och en tät dialog med återförsäljarna, som startade 2008 då Mitsubishi låg på 22:a plats. Undersökningen genomförs varje år av Motorbranschens Riksförbund (MRF) och är en omfattande enkät om relationerna mellan generalagenter och återförsäljare i Sverige.

Sveriges längsta bilgaranti
Mitsubishi har åtta års garanti på alla personbilar som säljs i Sverige. Det är Sveriges längsta garanti vid köp av en ny bil och ger bilköparna fler bekymmersfria mil, ett tryggare köp och bättre andrahandsvärde. Garantin följer bilen i åtta år eller upp till 15 000 mil och gäller för alla Mitsubishis personbilar.