Det nya trailerdäcket HTR2 385/55 R 22,5 är 35 mm lägre för volymtrailrar utan att kompromissa med de utmärkta produktegenskaperna.

Continental utökar antalet däck i den andra generationens däck för regionala transporter. Det nya framaxeldäcket HSR2 XL är även förberett för de kommande Euro 6-lastbilarna tack vare axelbelastningskapaciteten på 10 ton. Det framgångsrika trailerdäcket HTR2 lanseras även med en däckprofil på 55 för användning på volymoptimerade trailrar.

En av de obestridda bästsäljarna bland Continentals lastbilsdäck har nu förstärkts, bokstavligen. Framaxeldäcket HSR2 i dimensionerna 385/65 R 22,5, 315/70 R 22,5 och 315/80 R 22,5 från den särskilt ekonomiska och slitstarka generation 2 för regional körning får nu sällskap av en nyutvecklad XL-version med en maximal belastningskapacitet på 10 ton per axel. Det nya XL-däcket har tagits fram som svar på lanseringen av de moderna Euro 6-motorerna med tyngre avgasreningssystem.

HSR2 XL som tillverkas genom en specialprocess med en stomme med kordlindning utan skarvar är särskilt lämpat för de allra tyngsta fordonskombinationerna. Den nya XL-versionen har en imponerande hållfastare struktur, ännu lägre rullmotstånd och en avsevärt längre livslängd.
Nya HTR2 i dimensionen 385/55 R 22,5 är ett nytt däck för användning på volymoptimerade trailrar och släpvagnar. Den här dimensionen ger 35 millimeter till godo på höjden tack vare profilförhållandet på 55 för det särskilda HTR2-trailerdäcket. Den extra höjden i lastområdet är en verklig konkurrensfördel för containertransporter inom reservdelslogistik och flera andra användningsområden inom volymtransporter.

Vid konstruktionen av den nya däcktypen har man i synnerhet fokuserat på att överföra HTR-seriens produktfördelar till de nya däcken med lågt tvärsnitt.

Det nya framdäcket HSR2 XL för regionala transporter finns i dimensionerna 385/65 R 22,5, 315/70 R 22,5 och 315/80 R 22,5. HTR2-trailerdäcket för volymtillämpning lanseras i dimensionen 385/55 R 22,5.