Idag består inte ekonomiskt effektiv däckhantering bara av köp och användning av ett nytt däck. ContiLifeCycle, det kompletta paketet som omfattar nya däck, mönsterskärning och regummering, är det enda sättet att uppnå en så låg kostnad som möjligt vid användning av däck till kommersiella fordon. Med Conti360° Fleet Services och ContiLifeCycle erbjuder Continental ett komplett servicepaket både för fordonsflottor och däckåterförsäljare. Trots att det är enkelt att se de ekonomiska fördelarna med ContiLifeCycle och tillhörande däckregummering är inte alla vagnsparkschefer och förare lika övertygade. Många har förutfattade meningar om och tvivlar på de regummerade däckens kvalitet och prestanda.

Christian Sass, chef för den globala regummeringsverksamheten för däck till kommersiella fordon på Continental, säger: ”Vi måste ge de regummerade däcken en betydligt bättre image genom att klargöra några saker.” Som ett första steg kommer en motsvarande process att sättas igång i Europa, där vi fokuserar på regummering och dess ekonomiska fördelar. Jan Bollmann, som anslöt till teamet den 1 september i år, kommer att driva den här processen. Han kommer bland annat att utveckla ett rådgivningskoncept för ContiLifeCycle, som är anpassat efter kundernas behov, och se till att det implementeras på rätt sätt.

Jan Bollmann (36) har arbetat på Continental sedan 1999. Efter att ha jobbat med att planera, introducera, få igång och utöka säljkonceptet ”ContiLifeCycle” i Tyskland flyttade han vidare till D-A-CH-säljavdelningen för varm- och kallregummering. Han var senast chef för D-A-CH-avdelningens kundhantering och affärsutveckling och var bland annat ansvarig för att säkerställa att företagets mål uppnåddes inom ramen för ContiLifeCycle.