Nicholas Parts har tillträtt som ny marknadschef på Opel Sverige. Han kommer närmast från ett arbete som konsult med inriktning på affärs- och strategiutveckling, ofta med varumärket som utgångspunkt. Nicholas har 15 års erfarenhet av att arbeta med marknadsföring, kommunikation och strategifrågor. 12 av dessa 15 år har han spenderat i bilbranschen, bl.a. som marknadschef på Seat och som marknads- och informationschef på Peugeot.

– Det ska bli oerhört spännande att jobba med Opel, kommenterar Nicholas. Det känns som om jag kommer in vid rätt tidpunkt. De har ett modernt modellprogram med många prisvinnande produkter och försäljningen ökar stadigt. De ska dessutom lansera flera nya modeller det närmaste halvåret så jag får många roliga saker att ta tag i direkt. Lanseringen av elbilen Opel Ampera som har en unik teknologi ska bli speciellt intressant, avslutar Nicholas Parts.

­­– Vi ser verkligen fram emot att ha Nicholas i vårt team, säger Ralph Gonsalves, VD Opel Sverige. Nicholas har lång erfarenhet av bilbranschen och har dessutom arbetat med varumärkesfrågor vilket är någonting som Opel behöver fokusera på, avslutar Ralph.

2011 har hittills varit ett mycket bra år för Opel. Försäljningen av person- och lätta transportbilar har ökat med nästan 45 % jämfört med samma period året innan. Runt årsskiftet lanserar Opel inte mindre än tre nya modeller: Astra GTC, Nya Zafira och elbilen Opel Ampera med utökad räckvidd som redan har fått stor uppmärksamhet och mycket positiv kritik.