Trygg-Hansa lanserar en smartphone-applikation för bilförare som gör det möjligt att anmäla en skada när och där den sker. Dessutom kan man få tillgång till information och erbjudanden som man har användning av på vägen.

”Trygga Bilen” är en tjänst för alla bilförare, oavsett om de är Trygg-Hansakunder. Genom att ladda ner en gratis applikation till sin Iphone- eller Androidtelefon och knappa in sina kunduppgifter som kontaktinformation och registreringsnummer får man möjlighet att enkelt anmäla en skada. Dessutom ingår en funktion som gör det möjligt att hitta sin parkerade bil via GPS.

– Mobilen har man alltid med sig, och används i allt större utsträckning som bärbar dator, säger Christoffer Petersson, online marketing manager på Trygg-Hansa. Vi ser en ökande trend både i antalet mobila användare och i att fler köper försäkring och anmäler en skada via mobiltelefonen. Därför vill vi ge alla bilförare möjligheten att registrera en skada precis när den har hänt och lägger dessutom till ”hitta-min-bil”-tjänsten. Vem har inte någon gång sprungit runt på en stor parkeringsplats och letat efter sin bil?

Skadeservice i mobilen
”Trygga Bilen” innehåller en mycket lättanvänd skadeanmälansfunktion som använder de redan registrerade uppgifterna och GPS-positioneringen. Man kompletterar med vad som har hänt och får en bekräftelse på sin anmälan med en pdf-fil.

– Det är mycket enklare än att se till att man har pappersformulär i handskfacket, och även den som inte är Trygg-Hansakund kan mejla sin pdf vidare till sitt eget försäkringsbolag. I nästa version av appen kommer det även att vara möjligt att bifoga en bild på det skadade fordonet, säger Christoffer Petersson.

Ladda ner via hemsidan
”Trygga Bilen” är gratis och finns tillgänglig hos Appstore och Android marketplace samt via Trygg-Hansas hemsida.

Länk till Android Market: https://market.android.com/details?id=com.trygghansa.tryggabilen
Länk till App Store: http://itunes.apple.com/se/app/trygga-bilen/id441054025?mt=8&ls=1