På den internationella bilutställningen i Genève i fjol firade Peugeot sitt 200-års jubileum och presenterade märkets nya identitet och offensiv. Summeringen av 2010 visar att Peugeot slog rekord och sprängde tvåmiljonersvallen med 2.142.000 sålda bilar tack vare en försäljningsökning på 16,3 procent. Peugeot blev också det största franska bilmärket i världen och klättrade upp till fjärde plats i Europa.

I år fortsätter Peugeots produktoffensiv, som befäster märkets ledarskap på miljösidan. I montern i Genéve finns en bred flora av hybridlösningar, elbilar och mobilitetskoncept som lanseras under 2011. Flera konceptbilar som kittlar designnerven och med framtidens teknologi under skalen kryddar som vanligt Peugeots eleganta och spännande monter. Den här gången är det EX1 och HR1.

Inte mindre än fyra nya modeller kommer att lanseras under året och de får en framträdande placering på podiet; Peugeot 508, nya 308 och elbilen iOn samt världens första dieselhybrid 3008 HYbrid4.