Saab fortsätter att sälja bilar till Svenska företag. Detta visar unik statistik från tjänstebilsfakta. Under månaderna augusti–oktober 2010 har Saab ökat med 94 procent jämfört med samma månader 2009. De svenska företagen har under dessa tre månader registrerat 1464 Saab, vilket ger märket en sjätteplacering. Ökningen till privatkunder är till och med högre och Saab sålde 1548 bilar till privatpersoner.
– Statistiken i tjänstebilsfakta fortsätter att visa en ökning för Saab, och företagen banade vägen tillbaka för märket från Trollhättan genom förnyat förtroende, säger Ronny Svensson, vd för Ynnor till nyhetsbrevet Tjänstebilsfakta.
– Restvärdesgarantin från Saab återförsäljarna på upp till 53 procent underlättar inköpsbeslutet för många leasingkunder, menar Ronny Svensson. 

Hela tjänstebilsmarknaden ökar med 26 procent jämfört med samma månader 2009. Totalt såldes 24.266 bilar till svenska företag. 
De privata registreringarna ökar med 42 procent, och här är ett väldigt högt intresse speciellt för Renault och för Mitsubishi.

På företagssidan gör Mitsubishi den största ökningen med över 600 procent och är 16:e populäraste tjänstebilsfabrikat.
– Mitsubishi Outlander Flexifuel är en storsäljare för oss, och överträffar våra prognoser, säger Anders Erngren, PR och Informationsansvarig hos Mitsubishi Motors. De flesta Outlanderkunderna väljer automatlåda, och ungefär hälften väljer dieseldrift.

Toyota fortsätter att ha det kämpigt på företagsbilsmarknaden och minskar sin försäljning med tre procent. Audi säljer nu fler bilar till företagskunder under perioden. Det går återigen bra för Hyundai och Kia som ökar 136 procent respektive 59 procent på företagssidan. Intresset för koncernens SUV Hyundai IX35 och Kia Sportage är stort.